Menara Tower - Kuala Lumpur Tower
Menara Tower, vagy másnéven Kuala Lumpur Tower a maláj főváros másik jelképe.
1991. október 1-én kezdődött az építkezés a Bukit Nanas kuala lumpuri trópusi esőerdő területén.
A területrendezést követően 500.000 köbméteres betonalapot készítettek 31 óra alatt a toronynak.Ez volt az első Malajzia rekordméretű építkezés. Az alapot követően 2 szintes kiszolgáló, turista centert hoztak létre. Ezt követően a tartópillér következett. Naponta 3,5-5 métert haladva 5 hónap alatt elkészült a végső mérete.
TV és rádióállomás, valamint a kétszintes kilátóterasz kialakítása 2 évet vett igénybe.
A formai dizájn ananász alakú és iszlám motívumok díszitik. Iráni képzőművész készítette a helyszínen.
1996 január 1-én befejeződött az építkezés és ezév október 1-én ünnepélyes keretek között átadásra került a monomentális 421 méter magas állomás.
Az épület belső díszítése is az iszlám világát tükrözi. A bejáratnál az íves, mozaikos belépőkapu fogadja a látogatót.
335 méter magasságban lévő 360*-os panoráma teraszra a lift 52 másodperc alatt repít fel. Innen a kilátás szépidőben lélegzetelállító.
Az épület építkezése során nagy hangsúlyt fektettek a környezeti hatásoknak. A torony közvetlen tövében egy 120 éves jelutung fát meghagytak. A torony tövében egy mini állatpark, forma1-es autószimulátor és egy 4XD játékpark is üzemel. Kultúrális vonatkozásban egy Cultur Village bemutatja a tradicionális maláj lakóházakat.
Az épület a világon a 7. legmagasabb TV- és rádió állomás.
A belépőjegy jelenleg 49 RM-be kerül (16 USD), most hogy School Holiday időszak van decembner 31-ig.
A toronyokhoz egy picit körülményesen lehet eljutni. Ha monorail-ral, vagy metróval szeretnénk utazni akkor a Bukit Nanas megállóig szükséges az eljutás. Innen gyalog kb 1km-t kell menni a Ramlee úton. A torony bejáratától ingyenes kisbusz visz fel a központba.
Hazafelé menet elkapott minket egy hatalmas felhőszakadás. Villámlott és égbe kiáltóan mennydörgött is. Még a vihar előtt készült egy fénykép, háttérben a Petronas. Vártunk egy kicsit, majd elindultunk a monorail megállóhoz a kis indiai marketek között. Felszálltunk a vasútra, a vezető mögül (jelenleg 65 km/h sebességgel robogunk kb:a földtől 15 méter magasan) készítettem pár képet. A következő cikk a kuala lumpuri tömegközlekedésről fog szólni.