Starbung Caffe vs Starbucks Caffe
A belvárosba járva a Rattanakosin szigeten igen "komoly" Starbucks konkurenciát figyeltünk meg.
Kis kávés kordé nagy bajban van? Olyannyira komoly az ügy, hogy a nagy Starbucks Coffee vállalat most már a bíróságon követeli, hogy a makacs muzlim árus cseréljen logót. Az utcai motoros árús üzleti érzékét jellemzi, hogy 3 millió bahtért eladná a "bódét", logóstól. Még azt mondják, hogy a thaioknak nincs üzleti érzékük.
Damrong Maslae, a 42 esztendős, Dél-Thaiföldről származó utcai árus zerint ez az egész az ő ötlete:
„Lehet, hogy kicsit hasonlít a logó a Starbucksra, de szerintem nem teljesen azonos.” A „Bung” név a maláj fiútestvér szóból származik és gyakori szleng a thai nyelvben a muzulmánokra. A zöld szín is a tulajdonos hitvallását jeleníti meg, ahogy muzulmán jelkép a csillag és a „halal” jel is. Szóval szerinte ennek a logónak semmi köze a Starbuckshoz".
Maslae kávéja csupán 1 USD-be, azaz 30 THB kerül, míg a kávéóriásban egy pohár kávé 80-110 THB-ba kerül.
Nem valószínű,hogy hatalmas csapást jelentene a Starbucksnak, ugyanis Thaiföldön 171 üzlete van a múlti cégnek.
Teljes cikk itt olvsható: