Irány újra Phnom Penh!

2014.03.11 17:59

Sihanukville-ből visszautaztunk Phnom Penhbe.
A Giant Ibis busztársaságot választottuk, amivel Siem Reap-ből Phnom Penhbe utaztunk. A jegy ára a többi busztársaságétől eltérően elég sokba került (10 usd/fő, a többi társaság 5-6 usd/fő áron kínálta a jegyeket), ebből kifolyólag joggal gondolhattunk, hogy magasabb minőségi szolgáltatásban lesz részünk.

Eljött a várva várt utazás napja, a megadott időben a szálloda recepciójánál vártuk a buszunkat - ugyanis ez az ár tartalmazta a szállodából való felvételt is-, hogy jönni fog. A megbeszélt időhöz képest több, mint 1 óra várakozás után jöttek értük. Olyan kicsi buszt küldtek, hogy nekünk már a lehajtható pótszékeken a sorok között lett helyünk. A csomagok a belső térben a tetőig értek.

Azzal csábítottak bennünket, hogy 4-4,5 óra alatt ide lehet érni. Csak jót nevettünk rajta, ugyanis mi mint "öreg motorosok" tudtuk, hogy ehhez még simán hozzá kell adni +2 órát és így kapjuk meg ázsiai viszonylatban a pontos menetidőt. Persze, hogy nekünk lett igazunk (sajnos).
Egyébként az a fő, hogy épségben, balesetmentesen megérkeztünk. Útközben ismét sok érdekes helyi közlekedési eszközöket, módot és szituációt láttunk. Le a kalappal a söfőrökkel, hogy ebben a kaotikus közlekedési morálban így tud vezetni!

Begurultunk Phnom Penhbe, az éjszakai piac előtti buszállomásra. Egy tuk-tukossal lebeszélve 3 usd-ért vitt el bennünket a szállásra.
Ismertük már a járást, ugyanis 1 héttel ezelőtt is itt szálltunk meg. A tulaj, sajnálkozva közölte, hogy az általunk lefoglalt szobát csak holnaptól tudja odaadni, de van 2 usd-ért több szobája (amiben persze lcd tv és légkondi is van). OK végülis belementünk, így 2 éjszakáért fizettünk kettőnkre 12 usd-t.
Este bementünk a városba a KFC étterembe, hogy netezni tudjuk. Ettünk itt egy szandvicset. Visszafelé a mecset előtt betértünk egy muszlim étterembe és egy ízléses vacsorát elfogyasztottunk összesen 4 usd-ért.

Vacsi közben beszéltünk a tulajjal, mint kiderült, volt már Magyarországon és gumifa ültetvénye van. Az étterme előtt pedig az egyik büszkesége a Hummer parkolt.