Siem Reap - Phnom Penh utazás

2014.03.04 15:04

Elérkezett az utolsó nap Angkorban, irány Kambodzsa fővárosa, Phnom Penh.
Már előző este összepakoltunk a szálláson, hogy ne kelljen reggel rohanni a csomagolással. 8 órára rendeltük a tuk-tuk-ot, mint utóbb kiderült a szálloda menedzserének családtagjáé volt.

Reggel gyors reggeli, búcsúzkodás, és irány a siem reapi buszállomás.

Már előző nap elbicikliztünk a buszállomásra, ahol megvettük a jegyeket. A választott társaság a Giant Ibis volt, a buszjegy ára 15 USD/fő-be került. Nagyon jó szolgáltatást nyújtott,  meg voltunk velük elégedve. Korszerű buszt biztosítottak, kényelmes ülésen ültünk, kaptunk vizet és egy croassant, volt kísérő is a fedélzeten.

Sajnos már az előző napokban megfáztam, a buszon központilag üzemelt a légkondi, így kénytelen voltam "beöltözve" utazni. Néztek is rám a buszon rendesen. Egyébként 2 utast leszámítva a buszon európaiak utaztak. Megkezdődött a "rémálom" utazás a fővárosba. Volt szerencsénk már erre többször járni, leginkább az aszfaltozott út hiánya okozza a legnagyobb problémát több, mint 300 km-en át.

Ezen út során igazán szembesültünk Kambodzsa igazi arcával és a mérhetetlen nyomorral, amiben a helyiek élnek. Az út mentén fából tákolt vityillókban élnek, amikben nemhogy berendezés, de egyetlen használati tárgy sincs, és nagy korsókba gyűjtik az esővizet, hogy legyen vizük. A buszból még az út szélén mosakodó embereket is láttunk. Aztán láttunk még a mai napon is cifrán megpakolt járgányokat, ezek többsége nem volt egyedibb a hátrafelé lelógó motorokról, kivéve egy mikrobuszt, ahol egy motor úgy volt felszerelve a nyitva lévő hátsóajtó mögé szerelt, hátrafelé kilógó extra csomagtároló mellé, hogy azon még egy ember is ült. Viszont erre már én is azt mondom, ez sok, ez már túl durva és túl veszélyes.

Majd kb: 7 óra utazás után letettek minket egy gettóra hasonlító piac mellett - ez volt a Phnom Penh Night Market, buszból kivettük a csomagokat és megérkeztünk Kambodzsa fővárosába, Phnom Penh-be.

A tuk-tuk-osok már lecsaptak ránk a buszmegállóban, 4 usd-t el is vitt minket a szállásig. Az utca állapota nem nevezhető "turista barátnak", de ilyet már tapasztaltunk Indiában is. Megállapítottuk, hogy Kambodzsa állapota nagyon hasonló Indiáéhoz.

A szállás egyszerű, tiszta volt, és még ingyenes gyors net is rendelkezésünkre állt. Sajnos a laptopon nem jött be, így maradt a kézi telefon.

Este még bementünk a belvárosba, a folyópartra. Sétáltunk a "bund"-on, megnéztük a helyi esti piacot.

Vacsoráztunk egy jót a város egyik legpatinánsabb folyóparti éttermében, a Bopha Restaurantban.

Khmer curry-es csirkét és zöldséges sült kacsát rendeltünk rizzsel, üdítőnek colat és tonic ittunk. Nagyon ízlésesen tálalták a menüt és a kiegészítő fűszereket. Banánlevélbe helyezték kis csésze alakban.

Este megnéztük innen a naplementét, majd visszasétáltunk a szállásra.